Onderhoud
-
Motorolie, 5W-30, OE-Kwaliteit, 5L verpakking
Excl. BTW: € 28,50 Incl. BTW: € 34,49Febi Bilstein 5W-30 motorolie in 5L fles. Voor zowel benzine- als dieselmotoren te gebruiken. Meer info -
Achterremblokset, Black Diamond Predator Performance, Saab 900 Classic bj 1987-1993, Saab 9000 bj 1985-1998, ond.nr. 5055967, 4196317, 32017602
Excl. BTW: € 73,55 Incl. BTW: € 89,00Black Diamond Predator Performance achterremblokkenset. Voor Saab 900 classic met handrem op de achterwielen en voor alle types Saab 9000 van bouwjaar: 1985 tot en met 1998. Prijs per set. Meer info -
Achterremschijf Ate Saab 900 Classic en Saab 9000, ond.nr. 8970717, 8951543
Excl. BTW: € 39,50 Incl. BTW: € 47,80Ate remschijf achter, passend op de Saab 9000 en 900 classic. Geschikt voor auto's met de handrem op de achterwielen. Ook wel 'nieuwe steek' genoemd. Diam. 258 MM, 9MM dik Prijs per stuk Meer info -
Vloeibare pakking, OE-Kwaliteit, Saab universeel, ond.nr. FEBI109660
Excl. BTW: € 7,50 Incl. BTW: € 9,08Febi Bilstein vloeibare pakking geschikt voor diverse toepassingen zoals motor en versnellingsbak. Meer info -
O-Ring Aicro pomp SEIKO-SEIKI Origineel Saab 9000 1990-1998, ond.nr. 4318143, 30541946
Excl. BTW: € 4,22 Incl. BTW: € 5,11Originele o-ring voor aicro pomp aansluiting drukleidingen, geschikt voor Saab 9000 van bouwjaren 1990-1998. LET OP, 2 benodigd per auto. Meer info -
Achterremschijf, Origineel, Saab 900 Classic, 9000, bj: 1985-1998, ond.nr. 8970717, 8951543, 32069867
Excl. BTW: € 28,39 Incl. BTW: € 34,35Niet in voorraad
Originele textar achterremschijf, voor Saab 900 Classic (met nieuwe steek, handrem op de achteras) en 9000. Bouwjaren 1985 tot en met 1998. LET OP: Remschijven dienen altijd links en rechts tegelijk vervangen te worden om remverschil te voorkomen. Minimale afname is daarom twee stuks. Meer info -
Buitenste aandrijfashoes, links en rechts, Origineel, Saab 900 Classic, 9000, ond. nr. 8993628, 8961864
Excl. BTW: € 36,11 Incl. BTW: € 43,69Niet in voorraad
Originele buitenste aandrijfashoes, voor Saab 900 classic van bouwjaren 1988 tot en met 1993 met handrem achter en voor Saab 9000 van alle bouwjaren. Meer info -
Aandrijfasvet tube, Origineel, 200 gr, Alle types Saab, bj 1960-2012, ond.nr. 8792798, 12793971, 13329237
Excl. BTW: € 13,95 Incl. BTW: € 16,88Niet in voorraad
Originele tube aandrijfasvet, 200gr verpakking. Te gebruiken voor de homokineten en tripoïdes (aansluiting aandrijfas op wielnaaf en op versnellingsbak) van alle types Saab. Meer info -
Flash Lube Valve Saver Fluid 1L verpakking Kleppensmeermiddel voor auto's op LPG
Excl. BTW: € 27,77 Incl. BTW: € 33,60Flash Lube Valve Saver Fluid. Deze vloeistof is ontwikkeld om betere smering van de kleppen te verkrijgen via een druppelsysteem. Voor auto's die rijden op LPG. Ideale verpakking voor auto's met een groot (750ML) reservoir. Inhoud: 1L De voordelen van Flash Lube: - Beschermt kleppen en klepzittingen - Verbetert brandstofverbruik - Beperkt uitstoot schadelijke stoffen - Reinigt injectoren & brandstofsysteem - Smeert cilinderkop - Niet schadelijk voor nieuwe auto’s (geen schade aan katalysatoren en lambdasondes) - Economisch in gebruik – 50ml behandelt 50 liter brandstof - Langere levensduur motor - Verlaagt motortemperatuur Meer info -
O-Ringenset carterpan Origineel Saab 9000, 900NG, 9-3v1, 9-5, ond.nr. 9137993, 9138009
Excl. BTW: € 7,50 Incl. BTW: € 9,08Originele o-ringenset voor de olie-aanzuigbuis en crossover buis in de carterpan. Deze o-ringen dienen vervangen te worden bij het demonteren van de carterpan. Voor Saab 9000, 900NG, 9-3v1 en 9-5 met B204, B205, B206, B234 en B235 motoren. De T5 (B204, B206 en B234) en vooral de T7 (B205, B235) motoren zijn relatief gevoelig voor een regelmatige oliewissel interval en goede kwaliteit olie. Wanneer te lang doorgereden wordt, of olie van matige kwaliteit wordt gebruikt, kan de kwaliteit van de olie verslechteren, wat zwarte brokjes in de motor veroorzaakt. Deze brokjes staan bekend als black sludge, en kunnen serieuze motorschade veroorzaken wanneer de zeef in het carter verstopt raakt. Hierdoor krijgt de motor te weinig olie, wat vaak leidt tot turbo defecten en lagerschade in de motor. Controle op black sludge wordt gedaan door het carterpan (en de zeef) te demonteren, inspecteren en goed schoon te maken. Hierna kunnen de zeef en de pan weer gemonteerd worden met nieuwe o-ringen. Wanneer de zeef erg vies is, raden we aan de oliepeilstok en turboslangen ook te demonteren voor controle en reiniging. Wij raden voor deze motoren een oliewissel interval van 10.000km aan, waarbij we voor de non-turbo en lagedruk turbo modellen Castrol Magnatec 10W40 olie aanraden en voor getunede auto's en Aero uitvoeringen Castrol Edge 10W60 olie aanraden. Dit zijn beiden oliën van hoge kwaliteit. Monteer hierbij altijd een origineel oliefilter. In de kolom rechts kunt u gemakkelijk een set met de juiste olie en een origineel oliefilter meebestellen. De carterpan wordt op de motor afgedicht door een speciale soort vloeibare pakking, waarvan overtollig gebruikte pakking oplost in de olie in plaats van af te brokkelen. Ook deze kunt u in de rechter kolom gemakkelijk meebestellen. Meer info