Motor
-
Oliefilterhuis met thermostaat B204, B234, B205, B235 Origineel Saab 900NG, 9000, 9-3v1, 9-5, ond.nr. 913081, 32000393
Excl. BTW: € 41,65 Incl. BTW: € 50,40Origineel NIEUW oliefilterhuis met schroefdraad aansluiting voor de oliekoelerslangen. Wordt geleverd inclusief thermostaat. Dit oliefilterhuis is te gebruiken op alle Saabs met B204, B205, B206, B234 en B235 motoren en bevat M20x1.5 schroefdraad aansluitingen voor de oliekoelerslangen (zoals origineel alleen geleverd op de 900NG). LET OP: Om dit onderdeel te gebruiken zult u zelf oliekoelerslangen moeten (laten) maken. Alleen aan te raden voor modificatie- of tuningsprojecten waar de capaciteit van de standaard oliekoeler tekort komt. Meer info -
Gasklephuis Origineel NIEUW Saab 9000 met TCS 1994-1998, ond.nr. 30555949, 9170705, 8822348
Excl. BTW: € 700,00 Incl. BTW: € 847,00Niet in voorraad
NIEUW Origineel gasklephuis voor Saab 9000 met viercilinder benzinemotoren en traction control, bouwjaren 1994 tot en met 1998. Meer info -
Oliefilterhuis B204, B234, B205, B235 Origineel Saab 900NG, 9000, 9-3v1, 9-5, ond.nr. 913081, 32000393
Excl. BTW: € 25,35 Incl. BTW: € 30,67Origineel NIEUW oliefilterhuis met schroefdraad aansluiting voor de oliekoelerslangen. Wordt geleverd zonder de thermostaat. Dit oliefilterhuis is te gebruiken op alle Saabs met B204, B205, B206, B234 en B235 motoren en bevat M20x1.5 schroefdraad aansluitingen voor de oliekoelerslangen (zoals origineel alleen geleverd op de 900NG). De thermostaat is over te zetten uit de oude oliefilter behuizing. Let bij het losdraaien van de bout op dat de veer niet wegspringt. Om lekkage te voorkomen dient de afdichtring van de bout vervangen te worden. LET OP: Om dit onderdeel te gebruiken zult u zelf oliekoelerslangen moeten (laten) maken. Alleen aan te raden voor modificatie- of tuningsprojecten waar de capaciteit van de standaard oliekoeler tekort komt. Meer info -
Oliekoeler thermostaat set Origineel Saab 900 Classic, 9000, 900NG, 9-3v1, 9-5, ond.nr. 5958848, 55557392, 30520353
Excl. BTW: € 33,75 Incl. BTW: € 40,84Niet in voorraad
Originele thermostaat voor de oliekoeler, voor Saab 900 Classic, 9000, 900NG, 9-3v1 en 9-5 met viercilinder turbomotoren. Bouwjaren 1984 tot en met 2010. Deze thermostaat set bestaat uit de thermostaat, veer, afdichtring en plug. Meer info -
O-Ringenset carterpan Origineel Saab 9000, 900NG, 9-3v1, 9-5, ond.nr. 9137993, 9138009
Excl. BTW: € 7,50 Incl. BTW: € 9,08Originele o-ringenset voor de olie-aanzuigbuis en crossover buis in de carterpan. Deze o-ringen dienen vervangen te worden bij het demonteren van de carterpan. Voor Saab 9000, 900NG, 9-3v1 en 9-5 met B204, B205, B206, B234 en B235 motoren. De T5 (B204, B206 en B234) en vooral de T7 (B205, B235) motoren zijn relatief gevoelig voor een regelmatige oliewissel interval en goede kwaliteit olie. Wanneer te lang doorgereden wordt, of olie van matige kwaliteit wordt gebruikt, kan de kwaliteit van de olie verslechteren, wat zwarte brokjes in de motor veroorzaakt. Deze brokjes staan bekend als black sludge, en kunnen serieuze motorschade veroorzaken wanneer de zeef in het carter verstopt raakt. Hierdoor krijgt de motor te weinig olie, wat vaak leidt tot turbo defecten en lagerschade in de motor. Controle op black sludge wordt gedaan door het carterpan (en de zeef) te demonteren, inspecteren en goed schoon te maken. Hierna kunnen de zeef en de pan weer gemonteerd worden met nieuwe o-ringen. Wanneer de zeef erg vies is, raden we aan de oliepeilstok en turboslangen ook te demonteren voor controle en reiniging. Wij raden voor deze motoren een oliewissel interval van 10.000km aan, waarbij we voor de non-turbo en lagedruk turbo modellen Castrol Magnatec 10W40 olie aanraden en voor getunede auto's en Aero uitvoeringen Castrol Edge 10W60 olie aanraden. Dit zijn beiden oliën van hoge kwaliteit. Monteer hierbij altijd een origineel oliefilter. In de kolom rechts kunt u gemakkelijk een set met de juiste olie en een origineel oliefilter meebestellen. De carterpan wordt op de motor afgedicht door een speciale soort vloeibare pakking, waarvan overtollig gebruikte pakking oplost in de olie in plaats van af te brokkelen. Ook deze kunt u in de rechter kolom gemakkelijk meebestellen. Meer info -
O-Ring oliepomp 4-Cyl Benzine Origineel Saab 9000, 900NG, 9-3v1, 9-5, ond.nr. 9130600
Excl. BTW: € 4,50 Incl. BTW: € 5,45Originele o-ring voor in het deksel van de oliepomp van alle 4-cilinder benzine motoren met de BDP sensor NIET achter de poelie. Geschikt voor T5 motoren en T7 motoren . Saab 9000 motorcode B204, B234, Bouwjaar 1993-1998 Saab 900ng, motorcode B204, B234, Bouwjaar 1994-1998 Saab 9-3 versie 1, Motorcode B204, B234, B205, B235, bouwjaar 1998-2002 Saab 9-5, Motorcode B205, B235, bouwjaar 1998-2010 Meer info -
Robuust terugslagklepje carterventilatie met slang Saab 900 Classic, 900NG, 9-3v1, 9000, 9-5, ond.nr. 9189622, 9197740
Excl. BTW: € 16,50 Incl. BTW: € 19,97Robuust kogelklepje voor de carterventilatie, met ongeveer 15cm vacuümslang aan elke kant. Voor Saab 900 Classic, 900NG, 9000, 9-3v1, en 9-5 van bouwjaren 1981 tot en met 2003 met viercilinder turbo benzinemotoren. let op foto dient ter illustratie Meer info -
Nippel cilinderkop koelsysteem Origineel Saab 900, 9000, 900NG, 9-3v1, ond.nr. 7486806
Excl. BTW: € 22,82 Incl. BTW: € 27,61Originele nippel voor onder andere aansluiting van de koelwaterslang naar de turbo. Gemonteerd in de cilinderkop van Saab 900 Classic, 9000, 900NG en 9-3v1 van bouwjaren 1988 tot en met 2003. Meer info -
Vrieskom cilinderkop 28mm Origineel Saab 900, 9000, 9-3v1, 9-5, ond.nr. 7588320, 8213218
Excl. BTW: € 6,03 Incl. BTW: € 7,30Originele vrieskom in de cilinderkop met een diameter van 28mm. Voor Saab 900 Classic, 900NG, 9000, 9-3v1 en 9-5 van bouwjaren 1986 tot en met 2010. Meer info -
Vrieskom 16mm Origineel, Saab 900, 9000, 9-3v1, 9-5, ond.nr. 8123168
Excl. BTW: € 2,80 Incl. BTW: € 3,39Originele 16mm vrieskom, voor Saab 900 Classic (B201 cilinderkop), 900NG, 9000, 9-3v1 en 9-5 met viercilinder benzinemotoren. Bouwjaren 1986 tot en met 2010. Meer info