9-3 V1 98-03
- Currently Shopping by:
- Dit artikel verwijderen Bouwjaar: 1998
- Dit artikel verwijderen Brandstof: Benzine
- Dit artikel verwijderen Carrosserie: Saab 9-3v1 3 Deurs
- Alles wissen
- Winkelen
- Prijs
-
- € 0,00 - € 999,99 (455)
- € 1.000,00 and above (2)
- Model
-
- Alle Saab modellen / universeel (6)
- Saab 95 (2)
- Saab 96 (2)
- Saab 90 (38)
- Saab 99 (43)
- Saab 900 Classic (111)
- Saab 900 NG (291)
- Saab 9000 (185)
- Saab 9-3 V1 (456)
- Saab 9-3 V2 (16)
- Saab 9-5 (277)
- Saab 9-5 NG (9)
- Transmissie
-
- Automaat (15)
- Automaat en Handgeschakeld (390)
- Handgeschakeld (35)
- Motortype
- motoruitvoering
-
- 1.8 i (10)
- 1.8 T (10)
- 1.9 diesel 120 pk (3)
- 1.9 diesel 150 pk (5)
- 1,9 diesel 185 pk (2)
- 2.0 T (276)
- 2.2 diesel 115 pk (7)
- 2.2 diesel 125 pk (7)
- 2.3 T (266)
- 2.5 benzine (26)
- V 6 benzine (40)
- V 6 Diesel (4)
- 3.0 benzine (31)
-
5 liter Castrol Edge Sport 10W60 motorolie
Excl. BTW: € 69,50 Incl. BTW: € 84,10Voor volle turbo, Aero en getunede SAAB modellen adviseren wij Castrol Edge Sport 10W-60 Castrol EDGE Sport 10W-60 is een motorolie met een zeer sterk anti-slijtage profiel waardoor het toegepast kan worden in een ruime range van competitie-motoren. Dit product is getest in race motoren waardoor het een uitzonderlijke bescherming biedt in zowel uiterst warme- als extreme race omstandigheden. Castrol EDGE Sport 10W-60 is geschikt voor getunede motoren alsook voor uitvoeringen die standaard een hoog vermogen hebben. Belangrijkste voordelen: -Zorgt voor extra krachtreserves -Beschermt de motor in alle race omstandigheden, dus ook bij hoge snelheden, warme temperaturen en extreme belastingen. -Synthetische olie technologie. Meer info -
Cilinderkop, gebruikt origineel, Saab 9-3 en 9-5, T7, ond.nr. 9186941, 93169237, 55557210
Excl. BTW: € 125,00 Incl. BTW: € 125,00Niet in voorraad
Gebruikte originele cilinderkop Saab 9-3 versie 1 bouwjaar 2001-2002 en 9-5 bouwjaar 1998-2010 met vier cilinder T7 motor. Motorcode B205 B235. T7 motor herkent u aan de zwarte DI-cassette. Prijs is marge. Zo van een goed rijdende benzine (niet LPG) auto af gekomen. Meer info -
Krukaspoelie, Origineel, Saab 900NG 9-3v1, 9-5, T5 en T7 motor, ond.nr. 9144833, 91999928, 30585298, 30551867, 9144874
Excl. BTW: € 171,15 Incl. BTW: € 207,09Niet in voorraad
Originele krukaspoelie voor Saab 900NG, 9-3 versie 1 en 9-5. Geschikt voor T5- en T7-motoren met motorcodes B204, B234, B205 en B235. Bestaat uit poelie (deel waarover de multiriem loopt; org. nr. 30551867, 9144874) en trillingsdemper (org. nr. 9144833, 9199928, 30585298). Meer info -
Startmotor Gebruikt Saab 900NG, 9000, 9-3v1, 9-5, ond.nr. 93184928, 4070428
Excl. BTW: € 65,00 Incl. BTW: € 65,00Gebruikte startmotor, Bosch uitvoering met zwarte motor. Voor Saab 900NG, 9000, 9-3v1 en 9-5 met viercilinder benzinemotoren van bouwjaren 1994 tot en met 2001. LET OP: Niet geschikt voor zescilinder- en dieselmotoren. Meer info -
Turbo TD04HL-15T Shortnose Origineel Saab 9-5 Aero 260PK 2006-2010, ond.nr. 55564966, 55560601, 55561884
Excl. BTW: € 650,00 Incl. BTW: € 786,50Niet in voorraad
Originele TD04HL-15T short nose turbor, welke origineel is geleverd op Saab 9-5 Aero van bouwjaren 2006 tot en met 2010 (met 260PK). Samen met 'king cobra' inlaatsnorkel ook te gebruiken als turbo upgrade voor de 9-3v1 en andere 9-5 uitvoeringen, wanneer meer vermogen dan de standaard turbo kan leveren gewenst is. Samen met de juiste hardware- en softwarematige aanpassingen kan deze turbo dicht in de buurt van de 300PK komen. Meer info -
Elektrisch gasklephuis B205, B235 Gebruikt Saab 9-3v1 en Saab 9-5, ond.nr. 9188186, 9173485
Excl. BTW: € 105,00 Incl. BTW: € 105,00Gebruikt goed werkend gasklephuis voor T7-motoren, voor Saab 9-3v1 van bouwjaren 2000 tot en met 2002, en 9-5 van bouwjaren 1998 tot en met 2003. Komt uit een goed rijdende donorauto. Uitvoering met dunne aansluiting naar het kogelklepje (eerste type). Alleen voor auto's met zwarte DI-cassette 4 cilinder motoren, motorcode B205 en B235. Meer info -
Uitlaatspruitstuk 4-Cyl Turbo Benzine Origineel Saab 900NG, 9-3v1, 9-5, ond.nr. 9176900, 9145772
Excl. BTW: € 150,00 Incl. BTW: € 181,50Niet in voorraad
Origineel uitlaatspruitstuk voor Saab 900NG, 9-3v1 en 9-5 met viercilinder turbo benzinemotoren van alle bouwjaren (1994 tot en met 2010). Meer info -
Stuurbekrachtigingspomp Gebruikt Saab 9-3v1 Benzine 1998-2002, ond.nr. 5170675, 4908281, 5061841, 12765352,
Excl. BTW: € 65,00 Incl. BTW: € 65,00Niet in voorraad
Gebruikte stuurbekrachtigingspomp. De oude pomp gaat vaak lekken door het gebruik van verkeerde olie Geschikt voor de Saab 9-3 versie 1 van bouwjaar 1998 tot en met 2002. prijs is marge. Meer info -
Complete Motor Gebruikt B204 i, 2.0 Injectie Saab 900NG en Saab 9-3v1, ond.nr. 9174228, 30558267, 9139262
Excl. BTW: € 295,00 Incl. BTW: € 295,00Compelete gebruikte motor 2.0 i Saab 900 ng en 9-3 versie 1. Afkomstig uit een nog goed rijdende auto. Vanafprijs, vraag naar kilometers en mogelijkheden. Meer info -
Cruisecontrolset T5 Motor Gebruikt Saab 900NG, 9-3v1, ond.nr. 400130563, 4947099, 4087128, 92152035, 4872693, 5038823
Excl. BTW: € 175,00 Incl. BTW: € 175,00Gebruikte cruisecontrole saab 900 ng,9-3 met T5 motor deze word geleverd met nieuwe pedaalschakelaars.Hoe werkt cruise control?
Cruise control zit niet standaard op auto’s met het Saab Trionic T7-motorsysteem maar de stuur-unit van het T7-systeem is hiervoor wel voorgeprogrammeerd zodat het gemakkelijk geïnstalleerd kan worden. De cruise control werkt met een schakelaar op de richtingaanwijzer-hendel aan de linkerkant van het stuur met drie standen: ‘ON/OFF’, ‘CANCEL’ en ‘RESUME’. Aan het eind van de hendel zit een ‘SET’ knop. Als de cruise control met de schuifknop op ‘ON/OFF’ wordt gezet gaat het lampje ‘Cruise’ branden, daarna kan de huidige snelheid worden vastgezet met de ‘SET’ knop. Door tijdens de cruise control de ‘SET’ knop ingedrukt te houden kan de snelheid worden verhoogd en blijft de auto op deze hogere snelheid rijden na loslaten van de knop. Door kort te klikken op de ‘SET’ knop kan de snelheid per klik met 1,6 km/u worden verhoogd. Door de schuifknop naar ‘RESUME’ te schuiven gaat de auto steeds langzamer rijden, tot de knop wordt losgelaten en de knop automatisch terugveert naar ‘ON/OFF’, waarbij de aangenomen snelheid behouden wordt.
De cruise control is gekoppeld aan de stuur-unit; het centrale regelsysteem van Trionic T7. Deze leest de rolweerstand en bepaalt vervolgens het benodigde koppel van de motor. De stuur-unit kijkt ook naar de gekozen versnelling en regelt de verbranding en de juiste luchtmassa. Doordat de stuur-unit dit alles meet en regelt behoudt de auto de snelheid die door de bestuurder is gekozen. Bij een te lage snelheid wordt het motorkoppel verhoogd. Dit koppel is begrensd tot een maximum om de acceleratie niet te sterk te maken en de rijbeleving aangenaam te houden. Bij een te hoge snelheid wordt het koppel verlaagd, dit is ook weer begrensd om de afname in snelheid niet te sterk te maken. Bij bergafwaarts rijden kan het voorkomen dat de snelheid van de auto hoger wordt dan ingesteld is bij de cruise control.
De cruise control kan niet worden ingeschakeld terwijl het rem- of koppelingspedaal is ingedrukt. Ook moet de bestuurder om veiligheidsredenen minimaal één keer geremd hebben na het starten van de auto, anders kan de cruise control niet geactiveerd worden en verschijnt er een melding waarin om testremmen gevraagd wordt. Voor activatie moet de snelheid bij Trionic T7 boven de 40 km/u liggen; bij EDC16 moet de snelheid van zowel voor- als achterwielen boven de 25 km/u liggen. Ook bij bepaalde storingscodes is cruise control niet mogelijk. Wanneer cruise control is ingeschakeld, wordt deze bij het indrukken van de rem of de koppeling weer uitgeschakeld. Ook door de schuifknop op ‘CANCEL’ te zetten kan de cruise control worden uitgeschakeld (de opgeslagen snelheid wordt wel onthouden en kan weer worden geactiveerd met ‘RESUME’).
Meer info