Motor
-
Koelslang, Origineel, Saab 9-3v2, 1.9 TiD, met standkachel, bj 2005-2010, ond.nr. 12804237
Excl. BTW: € 17,80 Incl. BTW: € 21,54Originele koelslang voor Saab 9-3v2 met 1.9 TiD motoren (Z19DT en Z19DTH) en standkachel. Bouwjaren 2005 tot en met 2010. Meer info -
Injector afdichtingset, Origineel, Saab 9-3v2, 1.8t, 2.0t, 2.0T, B207, bj 2003-2006, ond.nr. 12801658
Excl. BTW: € 38,07 Incl. BTW: € 46,06Originele injector afdichtingset, voor Saab 9-3v2 met B207 motor (1.8t. 2.0t en 2.0T uitvoeringen) van bouwjaren 2003 tot en met 2006. Foto dient ter illustratie, metalen clips nieuw niet meer leverbaar. Meer info -
Nokkenaskeerring, Origineel, Saab 9-3v2, 1.9 TiD 120PK, Z19DT, ond.nr. 93178530
Excl. BTW: € 7,05 Incl. BTW: € 8,53Niet in voorraad
Originele nokkenaskeerring, gemonteerd aan de distributiezijde van de motor. Voor Saab 9-3v2 met 120PK 1.9 TiD motor (Z19DT) van bouwjaren 2005 tot en met 2010. Meer info -
Nokkenas versteller, inlaatzijde, Origineel, Saab 9-3v2, 9-5NG, A20NFT, A20NHT, bj 2010-2012, ond.nr. 12679099, 12655420, 12646783
Excl. BTW: € 121,80 Incl. BTW: € 147,38Niet in voorraad
Originele nokkenas versteller, voor Saab 9-3v2 (alleen modeljaar 2012) en 9-5NG van bouwjaren 2010 tot en met 2012 met 2.0L viercilinder turbomotoren (A20NFT, A20NHT). Meer info -
Nokkenas versteller, uitlaatzijde, Origineel, Saab 9-3v2, 9-5NG, A20NFT, A20NHT, bj 2010-2012, ond.nr. 12679100, 12655421, 12628348
Normale prijs: € 147,38
Special Price Excl. BTW: € 112,50 Incl. BTW: € 136,13
Niet in voorraad
Originele nokkenas versteller, voor Saab 9-3v2 (alleen modeljaar 2012) en 9-5NG van bouwjaren 2010 tot en met 2012 met 2.0L viercilinder turbomotoren (A20NFT, A20NHT). Meer info -
Multiriemspanner, OE-Kwaliteit, Saab 9-3v2, 1.8i, Z18XE, bj 2004-2009, org. nr. 90571758
Normale prijs: € 68,30
Special Price Excl. BTW: € 39,50 Incl. BTW: € 47,80
Febi Bilstein multiriemspanner voor 1.8 injectiemotoren type Z18XE. Passend op de Saab 9-3 versie 2 bouwjaar 2004-2009. Meer info -
Motor computer ECU EDC 16 Gebruikt Saab 9-3v2 1.9 TTID 2007-2012, ond.nr. 55567529, 555579433
Excl. BTW: € 385,00 Incl. BTW: € 385,00Gebruikte motor computer EDC 16 ( ECU) voor Saab 9-3v2 met 1.9 TTiD dieselmotoren. LET OP Afbeelding toont een nieuwe ECU, gebruikte computers zullen oxidatie vertonen vanwege de locatie in de wielkuip. Meer info -
Radiateur, OE-Leverancier, Saab 9-3v2, 1.8t, 2.0t, 2.0T, 2.2 TiD, automatische versnellingsbak, bj 2003-2011, org.nr. 24418342
Excl. BTW: € 125,00 Incl. BTW: € 151,25Originele Nissens radiateur, voor Saab 9-3v2 met 1.8t, 2.0t, 2.0T en 2.2 TiD motoren en automatische versnellingsbak van bouwjaren 2003 tot en met 2011 (2.2 TiD tot 2005). Ook te gebruiken op handgeschakelde auto's, laat dan de aansluitingen voor de automaat oliekoeler open. Hier hoeft geen plug in, aangezien het een gescheiden systeem is. Meer info -
Olievuldop 2.8T V6 Origineel Saab 9-3v2 en 9-5NG, ond.nr. 12629411, 12593350, 12606578, 12593348, 12593349, 12597637
Excl. BTW: € 51,84 Incl. BTW: € 62,73Niet in voorraad
Originele olievuldop, voor Saab 9-3v2 en 9-5 met 2.8T V6 motoren (B284, A28NER, A28NET) van bouwjaren 2006 tot en met 2011. Deze dop wordt gemonteerd in het voorste kleppendeksel. Meer info -
O-Ringenset carterpan Origineel Saab 9000, 900NG, 9-3v1, 9-5, ond.nr. 9137993, 9138009
Excl. BTW: € 7,50 Incl. BTW: € 9,08Originele o-ringenset voor de olie-aanzuigbuis en crossover buis in de carterpan. Deze o-ringen dienen vervangen te worden bij het demonteren van de carterpan. Voor Saab 9000, 900NG, 9-3v1 en 9-5 met B204, B205, B206, B234 en B235 motoren. De T5 (B204, B206 en B234) en vooral de T7 (B205, B235) motoren zijn relatief gevoelig voor een regelmatige oliewissel interval en goede kwaliteit olie. Wanneer te lang doorgereden wordt, of olie van matige kwaliteit wordt gebruikt, kan de kwaliteit van de olie verslechteren, wat zwarte brokjes in de motor veroorzaakt. Deze brokjes staan bekend als black sludge, en kunnen serieuze motorschade veroorzaken wanneer de zeef in het carter verstopt raakt. Hierdoor krijgt de motor te weinig olie, wat vaak leidt tot turbo defecten en lagerschade in de motor. Controle op black sludge wordt gedaan door het carterpan (en de zeef) te demonteren, inspecteren en goed schoon te maken. Hierna kunnen de zeef en de pan weer gemonteerd worden met nieuwe o-ringen. Wanneer de zeef erg vies is, raden we aan de oliepeilstok en turboslangen ook te demonteren voor controle en reiniging. Wij raden voor deze motoren een oliewissel interval van 10.000km aan, waarbij we voor de non-turbo en lagedruk turbo modellen Castrol Magnatec 10W40 olie aanraden en voor getunede auto's en Aero uitvoeringen Castrol Edge 10W60 olie aanraden. Dit zijn beiden oliën van hoge kwaliteit. Monteer hierbij altijd een origineel oliefilter. In de kolom rechts kunt u gemakkelijk een set met de juiste olie en een origineel oliefilter meebestellen. De carterpan wordt op de motor afgedicht door een speciale soort vloeibare pakking, waarvan overtollig gebruikte pakking oplost in de olie in plaats van af te brokkelen. Ook deze kunt u in de rechter kolom gemakkelijk meebestellen. Meer info